Saturday, April 10

Sauna+Urut2 & Kisah Manusia Durjana

Disebabkan minggu lepas 2hari xle tdo lena...
actually the whole week berguling terseksa nk tdo.

Having agak chronic punya 'katakori' (stiff shoulder kut?).
Due to membuat bunga reben non-stop disambung dgn kerja2 office depan pc the other day.

Sampai cengkm kepala je rasanye..
sometimes rs mual2 nk muntah...

aihs..sgtla lemah tahan sakit kan?
so tampal salonpas,baru 2hari berturut2 bahu lak melecet n merah sbb xtahan.

Malam ketidakboleh-tidur-an tu pulak dlm separuh sdar terjatuh katil sbb tdo menjuntaikan kepala kat birai katil.(Saket sangat paleeee T-T).Lepas tu nk bgn terlanggar bucu katil.SAKET weh!

Lebam lenganku yg gebu nih tau.Sampai la ni tak ilang lebam.

Dan semalam pulak, xsure samada sbb makan udang/sbb lap habuk tebal kat meja opis, lengan naik bintik2 allergy.

ARGH!! nak kawen mau bg badan mulus dha memacam kena!

1.Katakori & bahu melecet sbb salonpas.
2.Lebam lengan.
3.Allergy-bintik2.

So, harini dlm kul4 g Salina'z Beauty@ Alamanda utk sauna+massage.

Sauna xle tahan lelama sgt la, jd pening (kurang darah kalau kronik xle sauna)...20minit je, tu pun keluar kejap after 10mins n masuk blk.
Sedap kena urut..asal2 nk go for head+shoulder massage.Tapi cam sedap lak adik tu urut2 so cakap kat die "Nak urut satu badan la dik".

Die kate ade urat simpul kat both lengan n betis pun both.
n bahu pun.

Total RM60,boleh kata murah la kut kan?
Normal kalau massage saje RM80 tu standard, ni sauna skali massage = RM60, not bad la.
Lagipun sbb ain members,hehe selalu wat rambut je kat Salina'z, kalini baru try body treatment.

Ringan sket tapi cam tak puas.
Lenkali nk g kat Suria Embun jela.
Die urut kuat sikit.Terasa sampai malam.

Actually nk g ke Serenity Bangi tapi xlarat nk drive la.Taknak penat2kan badan.

Jumpa Aini+Azmi+Mak Aini kat Parkson Alamanda tu.
Aini kate "Hari ni asyik jumpe org yg kenaaaal je.Tadi abang,lepas tu kakak ipar,kak ain.."
Ain "Lepas ni jumpa ifah lak =P"
Aini "kak ifa ade ke??aiyooo"
Ain "haha!takdelaaa"

Borak2 sket je.Derg excited nk gathering nagoya kat wedding nanti.Hopefully ramai la yg boleh datang.Happynye!!

Then pergi ke Carrefour.
Ada stock clearance buku2!!!
Any for RM5 only!
Tebal ke besar ke kecik ke RM5 sajeeeee...
Saye beli nih!!

THE TODDLER CAFE


fast,healthy,and fun ways to feed even the pickiest eater


kaler yg menarik kan?


MONSTER MASH!!!aku suka nama ini *hahaha*





Hihi..terlalu awal kah? *blush*

Hurm..sbb terjatuh cinta pandang pertama laaaa.
Sangat menark tau!Ain sendiri baca pun sampai ter-GULP!
Uuuu cam sedap kaler2 die.
Lagi2 kalau budak kecik toddler yg makan kan?
Certain derg ni kan susah nk bg makan yg biasa2 kan?

Kalau ikut kata mak dulu, Ain ni susah nk makan..
suuuusah sangat nak suruh makan..
so, ni utk future babies yg bakal ade gene ain la nih
hihi
I will make ur eating experience enjoyable & fun!InsyaAllah.
Tak kisah la lepas tu hang nak kecah2 bekas makan ke ape ke..janji masuk mulut!
ok babies? (berangan boleh tak? harus!!*grin*)

p/s:patutnye ikut aturan belila buku 'pregnancy 1001' ke..ek? huhu.Tapi boleh ajaaa kan encik tunang kan?

-------------------------------------------------------------------------

Mak harini balik kampung@banting,
mak bagitau rumah kami kena pecah.

Rumah kampung pastu tinggal lama so memang org target la kan?
Suspect org kampung dah tau cume org xle buat ape sbb mak bapak budak tu xngaku.
Tipikal org kampung dedulu kan?
(Sekarang mmg tgh hot kes pecah rumah kat kampung.Budak dadah)

Mak kata 2 pintu bilik kena umpil dgn gunting sampai bengkok pintu tu punye lock.
Terkepak habis.
Barang2 berharga mak kata mungkin takde tp tatau la.
Yang penting mak kata "Sekotak perfume2+body bath/butter dgn kotak2 die angkut"
Barang2 yg cute2 pun die amek....hurm....tak nak fikirkan ape sbb saye mmg tgh bersedih utk fikirkannye =(.

Boleh agak tp xnak fikir...oh plisss...xnak fikir ye.

Tong gas kat dapur 2tong pun die hangkut sekali.

Hurm...hidap dalam sumpah seranah org la kamu wahai pencuri.
Mak bapak budak tu tolong la jgn jadi buta.

(Ya Allah Ya Tuhanku, hindariku dan zuriatku dpd yang tidak baik...amiin)

Lepas tu kes indon pulak.
Marah betul org luar nk jadi warganegara setiap tahun beratus ribu diluluskan permohonan!Betul2 check ke tak tu??

Pakcik ade 22 ekor lembu.
Dah tinggal 10 ekor sbb kena belasah dgn indon.

Ikut kata mak, pakcik citer...
Lembu2 tu kena libas dgn parang kat punggung die sampai xle gerak or lari..
mana2 yg lari lintang pukang pakcik dapati tulang kat belakang kaki die (kalau kite ni tulang yg kat belakang buku lali) kena potong..so that xle lari jauh la kut

(rasa cam nak nangis kalau ter-imagine..Housemate nagoya mesti paham kenapa ain nak nangis,sebab ianye binatang..ain mmmg xle dgr/tgk binatang kena seksa..sedih)


Pakcik kata lembu tu kena lapah dan2 tu jugak (tatau la indon tu sembeli ke tak), sbb pakcik jumpe perut n kulit kat area sekitar kandang die tu.

Pakcik kata ade yg masa die jumpe tu dah nyawa2 ikan n ade yg dh mati xsempat dilapah.
Yang sempat pakcik sembelih pakcik sembelih.

Kejam la org macam tu.

Atas bukti2, org indon tu dah kena kepong tapi sayang, polis dtg 5JAM LEWAT!!!
sampai ade yg dah lari...hurm...macamana polis daerh banting ni??
haihs..komen banyak kang kena tangkap lak nnt.
Harap2,depa polis tu tau la macamana tanggungjawab derg tu.Kesian pakcik.

Dalam kes pecah rumah tu hopefully gambar arwh abah yang ada janganla hilang or di curi.
Sedih kalau hilang...evrytime teringat kat arwah mesti nangis..
hurm....
(Al-Fatihah)

Monday, January 18

Spa Chibi & Spa Tuan Chibi

Semalam lepas zohor baru g basuh keta kat Sri Serdang (tmpt fav.).Tak jauh pun sbb selalu ulang-alik UPM-Putrajaya, kalau jarang ke area situ mmg jauh la kut.

Basuh bawah+lua keta and vacuum.
Jalan Putrajaya-Dengkil-Telok Panglima Garang mencabar tau.
Habis sume batu2 banyak tersangkut kat body, dengan jalan yg xrata lagi-habis alignment keta every 2months kena wat maintenance.
Nama je area Ir.Mohd. Zain (Timbalan Menteri Kerja Raya-tp skang ni tatau la masih lg die ke tak).

Then dah siap sume mamat indian tu panggilla, ingatkan nak mintak duit bayar.Rupenye die offer nak polishkan simen kereta yg tercalit kat tepi CHIBI tu.
Kalau bole why not? Lagipun dah berzaman duk pk sayang kalau nk kena re-apply cat semata2 nak ilangkan comot tu.
(Tatau la sape punye kerja/tak sengaja tersimbah simen keta kat tepi CHIBI).

Dia charge RM25 utk ilangkan kesan tu-tp sayangla lupe nak amek gmbr before,gmbr after je ade. Esok tempek sini.

Dah melepas duit mani+pedi, duk ingat nk g wat kat Suria Embun.
Xdela best sgt kat situ, tp kalau sekadar mani+pedi tu ok je, murah pun iyer-plus, bole dpt rega ahli =D.Penah cuci rambut situ - tp die xpandai blow.Cutting rambut pun tak kena dgn saye nih.

Kalau nak blow cantik punye n saloon melayu. Try g SALINA'Z BEAUTY.
Cantik tu xdela tahap vidal sassoon, tp bolela dibanggakan.Semalaman boleh tahan blow die tu (depends rambut kut). Saye pun ahli juga di sini =P.
Sini ok gak.

Spa2 tu semua kat area Putrajaya, Presint Diplomatik.
Citer spa kat area lain lak.

Kalau dengan kak lina from MAWAR BEAUTY SPA ain serasi (die ni memang dr anak dara lagi keje kat spa-die dari bandung kalau xsilap).Sebab ain massage dengan die sedap la, lulur, mandi susu & potong rambut serta wat hair treatment.Ain suke kalau die potong layer rambut ain.Ornag lain tatau la.Make sure kak lina entertain kite sorg je, kalau tak xbes.Sebab kadang ramai customer request kak lina suruh entertain derg.Tapi xsure dah jadi ke belum jadi ahli lagi kat sini =P.Owh, kalau masuk website tu kan, lagu tu la yg saye mintak die pasang kalau g wat treatment.Selalu g sini sbb dekat je. Kat Sri Serdang & Bangi (branch baru) dekat dengan Butik Ariani, Ree's Skin, Old Town White Coffee.

Yang masih belum pergi2 lagi is here! Cinta Sari Tradispa.Yang ni memang best! Ritu masa jaja kawen ain suggest suh die pegi situ.Lucky, tak mengecewakan die hehe.Ini akan pergi nak2 dekat majlis betul ;).

Next month nak try SERENITY SPA kat Bangi.

Owh! Lupe ade satu baucer tak guna lagi kat SINI!. Ini kena tunggu murni bawak ni, sbb ritu ingat nak g wat sama2 skali on the way nak sampai spa nih ain lak ke*uzur*an...haihs..spoil la gak.Sampaikan bengang terserlah kat muka sbb xdpt wat treatment =P.

p/s:Kalau nak buat intensive treatment better amek pakej.Tapi saya suke mencuba byk tmpt ;).